Day 3 .
Daily
Report : Quinto B .
ESPAÑOL: Hoy trabajamos el uso de los determinantes dentro de
las expresiones escritas y orales para afianzar su valor de uso. TAREA: Elaborar una oración o una frase con
cada determinante.
FRANCÉS: Rappel des couleurs et affaires de classe/qu est ce
que c est ?/articles un et une/video sur les cliches français. Lunes Quiz Escrito.
MÚSICA: Trabajamos
el canon “arde el fuego” dando las entradas en los puntos precisos.
NATACIÓN: En
la clase de hoy trabajamos relevos en estilo libre “crol”; se realizaron
correcciones de la patada y brazada. Esto lo trabajamos con la ayuda de la
tabla.
INGLÉS-CAMBRIDGE:
·
Teacher Juan Carlos
Copete: We had a listening activity, checked Glossary and Acronyms homework. We
also continued on our work about the
Irregular verbs list. You can see a
complete version on: http://www.english-area.com/paginas/irregulares.pdf NOTA: El diccionario, glosario y libro de texto
deben ser llevados a todas las clases.
·
Teacher Jhon: Today we had a
class where we practiced listening exercises, speaking and reading
comprehension.
·
Teacher Marina: Today, we
reviewed how to form questions with the simple present tense and practiced it
with pair-work activities. We also reviewed the alphabet. NEXT CLASS :
EXAM (vocabulary “town event” and grammar “questions in present simple”)
·
Teacher Leydy: Today we had
grammar practice for present perfect from
Student’s book pages 7-9. HOMEWORK: Workbook pages 7-9.
·
Teacher Julian
Correa : Today we identified regular and irregular by their corresponding
conjugation in past simple tense.
C.PAZ: Continuamos con el tema “manejo y control de emociones”
Thank you
Primary teachers and Coordination
No hay comentarios:
Publicar un comentario